Kako održavam organizam zdravim, teretana, kilaža i što doručkujem?

Iako u teretanu idem posljednje gotovo dvije godine, primijetila sam da me prehlade mnogo rjeđe hvataju od kad sam fizički aktivnija nego prije. No, bez obzira na to ni s odlaskom u teretanu nisam se odrekla pomoćnih proizvoda koje koristim godinama kako bi svoj organizam i imunitet održavala zdravim. Od kad znam za sebe, limun, đumbir, med i čaj (menta po mogućnosti) su dio moje neizostavne rutine tijekom ranog proljeća, jeseni i zime, a tu i tamo znam čaj piti i tijekom ljeta. Đumbir volim zbog mirisa i okusa i odličan je saveznik u borbi protiv upale mišića. 
Ne znam da li bi m vjerovali kad bi vam rekla da sam temperaturu koja je prelazila 38 C stupnjeva, imala doslovno jednom u posljednjih 25 godina (prije toga se ne sjećam, ali mislim da ju nisam imala ni kad sam bila mlađa). Da li je to normalno? Ne znam. Da li činjenica što se tijekom cijele godine brinem za svoj organizam pridonijela tome? Moguće. Da li sam se sad urekla? :D Živi bili, pa vidili. ;)

Uglavnom... vratimo se na temu posta u kojem Vam želim pokazati trenutnu postavu s kojom održavam svoj organizma i za koje mogu reći kako zaista osjetim razliku. Vitamin C, kod mene je ključan i konzumiram ga svakodnevno (kivi, mandarine, limun i naranča, ovisno o sezoni - nešto od toga konzumiram svaki dan). S obzirom da sam anemična, pijem željezo koji se uz vitamin C bolje apsorbira u krvi. Iako ga konzumiram i u tabletama, trudim se češće posezati za voćem. Osim navednog, od dodataka prehrani konzumiram i magnezij, jer me grčevi u listovima često znaju probuditi usred noći, da mi nekad dođe vrištati, onda obavezno prije spavanja popijem jednu tabletu magnezija kako bi mi se opustili mišići bez da mi zadaju probleme tijekom noći. Koristim DM-ove i dobre su mi, povoljne i efikasne, samo ih u zadnje vrijeme malo teže nalazim jer navodno mijenjaju ambalažu.

Spomenula sam prethodno kako je med u stalnoj postavi kod mene i to tijekom cijele godine, jedan od omiljenih mi je Radovan Petrović, točnije Apicomplex Petrović koji sadrži Vitamin C i izvrstan je saveznik u jačanju imuniteta zbog v
elike količine prisutnog cvjetnog praha koji sadrži obilje vitamina i minerala, aminokiseline i enzime, djeluje stimulirajuće na organizam, te potiče njegov razvoj i samoobranu od infekcija. Vrlo je koncentrirane i guste teksture, izvrsnog okusa kojeg umješam u doručak ili uzmem samog na žlicu, bez miješanja u čaj. Kod ovog meda sam radila iznimku i nisam ga htjela miješati u čaj (osobna preferenca) nema nikakve veze s djelovanjem samog proizvoda, samo sam ga osobno htjela konzumirati odvojeno jer mi se sviđa njegov okus.
Yasenka Skinage kolagen prašak (postoji i u tekućem obliku, ali mi je draži u prahu) umiješam u zobene pahuljice za doručak jer mi je ta varijanta draža od miješanja s vodom/sokom/čajem (opet ovisi o osobnom odabiru kako tko voli). Kolagen volim koristiti osim što Yasenkin sadrži vitamin C i hijaluron, pomaže vezati vodu u organizmu, a i iz beauty razloga - manje bora. ;) S godinama, a i pojačanom fizičkom aktivnošću gubi se kolagen u organizmu kojeg (ukoliko želite) je potrebno nadomjestiti. Osobno preferiram ovaj u prahu, jer mi u tekućem obliku nema lijepi okus. Kolagen nam je potreban zbog rasta i zamjene istrošenih tkiva, zacjeljivanja i obnove ozlijeđenog tkiva. U nedostatku kolagena tijelo se mijenja te se pojavljuju bore, celulit, suhoća kože, kosa i koža ostane bez sjaja, te je narušen oblik tijela, odnosno poremećaje koštano-mišićnog sustava (ukočenost, artritis, mišićne ozljede), poremećaje u funkciji imuno-sustava. Vitamin C doprinosi normalnom stvaranju kolagena za normalnu funkciju hrskavice i kostiju.

Koristila sam i Arkoroyal matičnu mliječ u ampulama i bila prezadovoljna. S obzirom na vježbanje, odlazak na posao, nedostatak sna kao i činjenicu da sam roditelj nekad mi je potrebno više energije kako bi izvršila sve dnevne obaveze. Kod konzumacije ovih ampula sam doslovno nakon 2-3 korištenja osjetila povećanje energije. Razlog tome je što je matična mliječ jedini prirodni izvor acetilkolina odnosno sadrži spomenuti neurotransmiter koji omogućuje prijenos impulsa između živčanih stanica u organizmu zbog čega "pumpa" organizam energijom. Osim što poboljšava koncentraciju i smanjuje umor, štiti tijelo od bakterija i virusa. Ugodnog je, slatkastog okusa kojeg možete miješati s vodom/sokom/čajem, ali sam ga ja osobno koristila samog. Zaista fantastičan proizvod kojeg planiram ponovno konzumirati, jer sam 20 ampula koje se nalaze u jednoj kutiji već potrošila. 



Doručak: 
Svako jutro uz zobene pahuljice pomiješane s kipućom vodom obavezno ubacim svježe voće i žlicu meda, te na taj način najčešće započinjem dan. Zobene pahuljice su izvrstsan izvor vlakana, zasite me satima i nemam želju posezati za slatkim, a i činjenica što konzumacija zobenih pokrene probavu je definitivno plus. :) Iako nisu baš najboljeg okusa, srećom uz razno voće značajno im se popravi okus, stoga predlažem ako ste kao i ja nekad doručkovali kavu s keksom, pa bili gladni nakon pola sata, probajte se prebacite na zobene i garantiram da satima nakon konzumacije nećete imati potrebu posezati za nepotrebnim kalorijama. Da se razumijemo, osobno se kave nisam odrekla, ali sam konzumaciju slatkog svela na dane preko vikenda, jer bez obzira koliko se "ubijala" u teretanu, svaki pojedeni komad čokolade, bombona, sladoleda ili kolača bi mi poništio minimalno sat vremena rada u teretani. Teško je, volim slatko i nisam mogla zamisliti dan bez slatkog, ali evo sad već posljednja tri mjeseca konzumaciju slatkog ostavljam za subotu i/ili nedjelju, a i kad dođu ti danu želja za istim je sve manja i tek sad vidim promjenu na sebi, tek sad vidim da se naziru obrisi mišića ispod sloja sala koje se polako topi upravo zbog činjence što sam smanjila konzumaciju šećera. Naravno, za sve to treba imati volju i želju, teško se natjerati na promjenu kad smo se jednom začahurili u svakodnevno stanje u kojem se osjećamo najugodnije, no kad se čovjek dovede u situaciju da mu se polako počinje ugrožavati zdravlje (bez obzir na godine) tada počne drugačije razmišljati, natjera se na promjenu. Kad sam krenula u teretanu počela sam s trakom, vjerujte mi nisam ju mogla podnijeti i to samo šetnju na njoj, a o trčanju da ne pričam. Danas trčim, nije mi problem i sa svakim novim treningom povećavam svoju izdržljivost na traci i dalje mi nije najdraža sprava u teretani ali je sprava koja mi je pomogla da povećam izdržljivost i u teretani i izvan nje, a i činjenica da cijelo tijelo radi odjednom najbolje pridonosi gubitku težine. Reći ću onu rečenicu, koju svi govore, al' nema veze: "Ako sam ja mogla, možete i vi" :). Ako već neko vrijeme planirate se početi baviti bilo kakvom fizičkom aktivnošću (teretana, pilates, karate, yoga, boks...) a uvijek odgađate, nažalost "pravi trenutak" neće nikad doći jednostavno je potrebno preći preko toga, stisnit zube, pokrenit se i ne odustajati nakon prve, druge i svake slijedeće upale mišića, a obećavam vam da nakon svakog dobro odrađenog treninga osjećat će te toliko dobro da vam niti jedan dobar komad čokolade ili kolača taj osjećaj neće moći nadomjestiti. Nikad. 
To je to za sad, na ovu temu. Iako bi se puno toga moglo još napisati, a već i sad je post poprilično dug, na trenutke sam se osjećala kao da sam "motivacijski govornik" :D :D nadam se da mi nećete zamjeriti na ovako predugom postu i da sam vam donekle približila neke informacije koje su vam do sada bile nepoznate. 




Hvala na čitanju! :)

Maja xx

2 komentara:

~ I N S T A G R A M ~